Verslo žinios – “Elva“: dirbti pavieniui buvo klaida

vz.lt

„Elva“: dirbti pavieniui buvo klaida

2013.11.02, 16:57
Rima Rutkauskaitė

Įvairesnis asortimentas, brangesni audiniai ir aukštesnė kokybė – pagal tokius prioritetus ateinančių metų biudžetą dėlioja Šiaulių siuvimo UAB „Elva“. Ir siūlo diskutuoti apie lietuviškų drabužių parduotuves. Dėliojame biudžetą ir naujas kolekcijas. Išgyvenome sunkų metą – teko uždaryti dalį parduotuvių. Todėl dabar norėtume perskirstyti  gamybos pajėgumą ir numatyti, kuriai sričiai skirsime didesnį dėmesį“, – aiškina Virginija Pašvenskienė, UAB „Elva“ direktoriaus pavaduotoja ir bendraturtė. Iki šiol bendrovė orientavosi į pirkėjus, kurių pajamos vidutinės, o nuo šiol sieks įtikti aukštesnes pajamas turinčioms moterims. Vidurinio sluoksnio moteriai, anot verslininkės, dabar siuva daugelis. Be to, tokia moteris labiausiai pažeidžiama – jeigu jos pajamos mažėja, ji pradeda taupyti pirmiausia savo drabužiams.  Kadangi keičiasi pirkėjai, bus keičiamos ir „Elvos“ rinkodara bei bendravimo kultūra.

Išstumti iš prekybos centrų
Gamintoja prieš krizę turėjo 12 parduotuvių ir jose realizuodavo apie 70% produkcijos, o per ekonominį nuosmukį pasiliko 4 parduotuves – 2 Vilniuje ir 2 Šiauliuose. Bet  kelianti sau tikslą siekti aukštesnės kokybės bendrovė grįžta prie pirminės idėjos – būti arčiau pirkėjų. „Mes negalime ieškoti pirkėjų prekybos centre. Prekybos centrai orientuojasi į masinius pirkėjus, o mes – į individualius. Pasiteisino parduotuvės, esančios arčiau pirkėjų – atskiros patalpos, atskiros parduotuvės“, – teigia  p. Pašvenskienė. Anot jos, akivaizdu, kad Lietuvos gamintojų prekybos centruose nelieka, juos keičia tarptautiniai prekių ženklai, tarptautiniai tinklai. Todėl lietuviams būtina kooperuotis. Tai yra įrengti lietuviškų drabužių parduotuves, derintis vieniems prie kitų, kad galima būtų pasiūlyti visą asortimentą. Tarkime, kad pirkėjas prie kostiumėlio rastų tinkamą palaidinukę, prie palto – tinkamą šalikėlį ir pan. „Nebegali parduoti vienas. Mes padarėme klaidų, bandydami dirbti pavieniui. Reikėjo kooperuotis. Vieni geriau siuva švarkus, kiti – paltus ir būtina galvoti apie bendras  lietuvių gamintojų parduotuves. Tokių turėdami nebūtume lengvai užleidę vietos prekybos centuose, o dabar mus greitai pakeičia tie, kurie turi asortimentą ne vien moteriai, o visai šeimai. Mes nemokėjome susijungti“, – dėl prarastų galimybių apgailestauja „Elvos“ bendraturtė.
Klasika – ir Rusijoje klasika
Po kelerių metų pertraukos bendrovė šiemet dalyvavo parodoje „Baltijos tekstilė ir oda“ ir tikina sulaukusi didelio susidomėjimo. Šiauliečių kurtomis kolekcijomis domėjosi pirkėjai iš Sankt Peterburgo, Rygos. Nors Lietuvoje vyrauja nuomonė, kad rusėms lietuviški drabužiai atrodo pernelyg santūrūs ir niūrių spalvų, potencialūs pirkėjai iš Sankt Peterburgo „Elvos“ drabužius pripažino tinkamais ir paprašė pavyzdžių. Pasak p. Pašvenskienės, kaip ir kiekviena rinka, taip ir Rusija – nevienalytė. Greta pirkėjų, besižavinčių blizgučiais, yra ir moterų, kurioms artima subtili elegancija. „Elva“ siuva garsių prekių ženklų užsakovams ir teikia individualias siuvimo paslaugas. Jos asortimentas panašus – klasikiniai švarkeliai, paltai, puspalčiai. „Ir „‚Elvos“ gaminiai, ir užsakovams siuvami drabužiai turi bendra – jie skirti veikliai moteriai. Parduodant prekę, svarbu žinoti, kas tavo pirkėjas“, – pabrėžia verslininkė. Nors pagal užsakymą šiaulietės siuva prestižiniams ženklams, kurie pajėgūs už darbą mokėti brangiau nei kiti, anot p. Pašvenskienės, jeigu atlyginimai kils, net šiems užsakovams lietuviai gamintojai taps per brangūs.
Reklama
Citata | Įrašas paskelbtas temoje Naujienos. Išsisaugokite pastovią nuorodą.